FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

sâmbătă, 21 aprilie 2018

Ca sotie si mama responsabila ....


Iti dai seama ca ai atins un anumit grad de maturitate in purtare si-n gandire atunci cand, in ziua in care urmeaza sa se intoarca progenitura cea mare de prin tari straine si sotul din dotare de prin orase indepartate te trezesti cu elan muncitoresc si, in loc sa te odihnesti ca e week-end, faci repejor o lista de cumparaturi si o tulesti la piata. Ca sa gatesti ce le place, ca poate pe unde au fost i-a tinut pe paine uscata si apa statuta. :)))


... ok, asta a fost un eufemism ca sa nu spun de-a dreptul ca am cam imbatranit, pardon, m-am maturizat :)))))

Am plecat deci la piata. 

Cu Pimpesa din dotare, care manifesta un interes complet, total si impetuos in a duce caruciorul la dus si a-l ignora la intors. Meh...asta e. Intre timp, fata mea imi povestea cum a fost ieri in vizita la Ferma Animalelor, cum vaca e neagra cu alb, cum porcii nu erau roz, cum caprele erau pufoase dar NU ATAT de pufoase ca iepurii care erau gri si (aici un pic de atentie, va rog!) taurii nu suporta rosul, ca daca esti in rosu in preajma lor ai cam patit-o si cum (iar un pic de atentie, va rog) viteilor le place galbenul! ..... (pauza derutata)...... 

Moment in care mama din imagine si-o fura magistral: Da???? Viteilor le place galbenul? De unde stii? 

Pai sigur ca stiu! Ca acuma am inventat-o! 

Si-a plecat sa se mai uite o data la pantofii aia roz-ciclam-agresiune-vizuala din vitrina de la coltul strazii, ma gandesc sa mituiesc vanzatoarea sa-i scoata din vitrina ca de fiecare data cand trec pe acolo tre sa explic inca o data de ce va avea voie pantofi cu tocuri numai cand va fi la fel de inalta ca mine. Azi am realizat (a fost o zi plina de revelatii, va zic eu) ca am dat cam prost termenul asta cu "la fel de inalta ca mine" ca daca seamana cu frac-su asta se va intampla printr-a 6-a, ceea ce e totusi prea devreme.....

....ce ziceam? Asa, deci ca sotie si mama responsabila (mai tineti minte reclama la Protex?) am decis sa-mi ostoiesc dorul de progenitura plecata de-o saptamana gatindu-i bunatatile ce-i plac, asa ca mari retete n-am, ca toate au mai fost pe aici, dar va pun poze si va mai povestesc ce-am facut. 

First of all, doresc sa va atrag atentia ca eu-s om de cuvant. Primul preparat pe lista era crema de zahar ars . Pai crema de zahar ars am zis, crema de zahar ARS am facut, da? Si nu oricum, ci direct ornata yin-yang, va multumesc foarte mult pentru aplauze:

Si sa stiti ca are si gauri, dar inca nu am taiat-o. 

Da, stiu, am inceput cam invers, intai cu desertul. Pai da, ca are nevoie sa se raceasca. In continuare a intrat pe rol varza, cu coaste de porc, bulion de ardei si cimbru. Asta inca se chinuie la cuptor ca am tinut-o la foc mic, sa se faca pe indelete. 


Sa nu avem vorbe despre cum e taiata varza fiindca in virtutea universalei legi a echilibrului imi place varza la fel de mult pe cat imi displace sa o toc. Urasc sa toc varza asa ca oricum ar fi tocata trebuie retinut esentialul: e tocata! 

'nafara de asta facui si o ciorba. Radauteana. Aka ciorba galbena. De data asta de curcan. Pozele au iesit jalnice, dar tot postez una, pentru conformitate. 


Arata ciudat dar pe cuvant ca e buna. Prilej cu care m-am suparat pe smantana de gatit cumparata azi si anume (nu spun care) si promit ca voi cumpara numai o anume smantana de gatit, de acum incolo, si anume Olympus. 

Bine bine, radem glumim dar copilul ala de unde sa stie ca a nimerit blocul care trebe si a ajuns acasa? Ca sa ne asiguram de asta am facut si niste briose. Cu dovleac si scortisoara. Asa, de-o degustare. 

Mai am in plan un risotto cu vita si ciuperci brune (aka "risotto seara fetelor" ) dar cred ca-l las pe maine, sa fie savurat si apreciat asa cum trebuie. Si poate de data asta postez si reteta. 

Acestea fiind spuse, o sa dau curs dorintei pimpesesti: "o inghetata in IOR nu mancam si noi? D'aia de ti-o pune cu lingura pe cornet si-o stergi cu limba? Hai ca promit ca azi nu o mai pun pe mine!" 

We tihnit, Boieri Dumneavoastra! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...