FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

joi, 15 mai 2014

Mancarica de conopida cu pui, praz, morcov si ardei

Bine (ca) v-am regasit!

De-acu facuram 8 luni, 4 dinti si 2 picioare - da, Ghemotoaka nazuieste la manifestarea bipeda insa nici aia patrupeda nu-i iese prea grozav. Asta fiindca e repezita (pfuai, Doamne, cu cine-o semana?) si este in pericol sa-si loveasca augusta persoana de toate alea. In special capul de parchet.
Mno, si la asa parametrii, evident ca a inceput fata mea sa manance mai multe - adica am inceput eu sa-i dau mai multe si mai complicate, ca ea mananca ce-i dau.

Pentru azi, mancarica de conopida cu pui, praz, morcov si ardei (8 luni +). Ideea e in felul urmator: pediatrii spun ca dupa 8 luni copilul poate manca aproximativ la fel ca noi, cu pastrarea regulilor de baza. Adica fara zahar, miere, sare, condimente iuti, prajeli, rantasuri, carne de porc (care intra incolo dupa 2-3 ani), peste (la noi intra dupa 1 an, exista pareri impartite), fructe cu bobite gen capsuni, kiwi, etc. Pe scurt, fara mancarurit  grele. Asa ca am trecut la artileria grea: mancaruri de legume cu (sau fara) carne. Iar Ghemotoaka e demna sora a lui frac-su si le agreeaza in mod deosebit.

Asadar, pt mancarea de azi, am procedat dupa cum urmeaza:
Am pus la fiert pe aburi 4-5 buchetele de conopida si 2 morcovi. Intre timp, am calit la tigaie praz (un segment de 10 cm, doar partea alba) si jumatate de ardei capia rosu, ambele tocate marunt, intr-o lingurita de ulei de masline. In clipa in care a inceput sa sfaraie, am adaugat cateva linguri de apa fierbinte, astfel incat legumele sa se inabuse, nu sa se prajeasca. Cand au fost inmuiate, am adaugat cam 3 linguri de carne de pui, taiata cubulete, pe care am tinut-o pana s-a albit pe toate partile. Iarasi, daca incepea sa sfaraie, primea imediat 2-3 lingurite de apa fierbinte.
Intre timp, au fost gata conopida si morcovii si le-am adaugat in tigaie, peste carnea cu legume, dimpreuna cu niste apa fierbinte, cat sa aproape acopere legumele, plus un varf de cutit de marar uscat.

Le-am mai lasat la foc mic inca 25-30 de min sa se faca bine carnea si sa se infrateasca gusturile, am blenderuit si-am servit Ghemotokai. Foarte buna si foarte gustoasa, gurita alerga lingurita. Si pentru ca am gatit 2 portii, o sa pun una si la congelator, pentru o zi in care va fi soare si rupem parcurile in plimbare si n-avem timp de gatit. Vrabia malai viseaza ......

EDIT ca sa nu mai fac o postare separata. De data asta despre Vizigot, si stiu fro 2 dascali care taaare se vor mai distra citind ce scriu eu aici. Oameni buni, in sfarsit a recunoscut! Ieri discutam despre ce-a facut la scoala si incercam sa ii explic ca a procedat gresit intr-o anumita situatie si ca trebuia sa se gandeasca la alta varianta. Expun eu cu rabdare argumentele dupa care-mi aud odrasla zicand usor amarat: Auzi, asa e, ai dreptate. Ce, crezi ca daca-mi merge gura ca morisca, imi merge si mintea la fel de repede? Nu, de gandit gandesc mai incet decat vorbesc! 

S-aveti o dupa amiaza frumoasa, Boieri Dumneavoastra! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...