FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

miercuri, 9 ianuarie 2013

Cous-cous cu pui si morcovi

Bine v-am regasit, Boieri Dumneavoastra! Incep, cum se cade si cum vine din suflet, c-o urare: s-aveti parte, anul acesta, de sanatate, fericire, liniste si tihna in tot ce faceti, alaturi de cine si ce va e drag!

Am inceput anul cam lenesh, nu ca n-as fi gatit, ca daca n-o fac ma depresesez, dar am avut o perioada aglomerata si n-am prea reusit sa ma laud. Culmea e ca abia acum, cand a venit si Vizigotu' din vacanta si am inceput si munca la foc continuu reusesc sa mai postez una-alta.....poate fiindca gatesc cu spor doar daca am pentru cine? ... asa o fi...

Oricum, spre maxima mea rusine, prima reteta din anul acesta (sa n-aud pe careva de 13 si ghinion, da????) va fi una in blind. Adicatelea am gatit asa rapid si a fost asa bun ca n-am apucat sa fac poze (e de bine, ce credeati?????).

Acuma lasand gluma la o parte, de cateva zile ne toooot uitam la emisiunea de o are shefu Jaimie pe Paprika, cu gatitu in 15 minute si ne-a umplut mintea de ganduri. Bine, ca nu m-a convins total-total, ca e clar ca-n alea 15 minute nu spala un vas sau o farfurie, ori la mine timpul de gatit include si facutul ordiniii prin bucatarie, ideal cand ma asez la masa sa fie toate cat de cat puse la loc si dupa aia doar sa spal farfuriile...never mind, ideile de acolo is totusi atractive, retetele savuroase ca intotdeauna si asa se face ca asta seara voiam sa fac nu stiu ce salata cu cous cous aromat si piept de pui condimentat facuse domnia sa zilele trecute....numai ca nu am avut spanac si menta proaspata pentru cous cous, pe care l-am lasat simplu, nici piept de pui, ci doar pulpe, dezosate, ce e drept....si nici coriandru pudra, pe care l-a tot laudat, si am improvizat...ce sa mai povestim, a fost ca in bancul ala din anumite vremuri, nu spun care, cand masina nu era de dat, ci era de luat, si nu era Mertzan, ci Wartburg.....

Asa se face, deci, ca in seara asta n-am mancat nici ce povesteam mai sus ca ar fi trebuit sa mancam, nici ce a cerut plodul - tigaie fripta cu cous cous - ci o chestie undeva intre astea doua. Da' buna, nu ne-am vaitat.

Asadar, pentru numitul cous cous cu pui si morcovi am folosit dupa cum urmeaza:
- o mana de cubulete de pulpa de pui dezosata (acuma serios, nu fac glume, n-are rost sa va zic 5 pulpe superioare dezosate, ca erau mici rau ce-am avut eu, si n-are nicio relevanta)
- o ceasca de cous-cous
- 2 cesti de supa baza de pui
- 4 morcovi cat degetul
- o lingura cu varf de seminte de floarea soarelui
- o lingura de ulei de masline in care am picurat si cam jumate de lingura de ulei aromat cu trufe albe (imi place uleiul asta de mor, l-as manca pe paine .....)
Pentru marinata:
- o lingura de sos teryaki
- sucul de la jumatate de lime
- o jumatate delingurita de curcuma
- un varf de cutit de boia iute

No, si dupa ce am pregatit eu voiniceste toate acestea, am pus carnea la marinat in amestecul de-l zisei, tigaia era incinsa pe foc, supa de pui clocotita in ibric, anunt famelia: in 20 minute mancam! Am zis sa-mi las rezerva 5 minute, ca n-oi fi atata de grozava ca shefu de va ziceam.

Si pun frumos cous-cous-ul in  castron, adaug supa de pui fierbinte, amestec un pic de tot, acopar, trec la tigaie. Arunc bucatile de carne cu tot cu marinata in tigaie, da-i si amesteca, intre timp tai morcovii in felii oblice, mai amestec in tigaie....in 5 minute bucatile de carne erau rumenite numa' bine si frumos. Poc cu morcovii, ii caramelizez si pe dansii nitel, dupa aia semintele de floarea soarelui, se rumenesc si astea si gata. sting focul, mai afanez o tura cous cous-ul, il pun in tigaie, amestec sa se imbucure toate de aroma celorlalte si strig familia la masa!

Moaaama, ce uimire intr-a lor fata ca fuse gata masa in 10 minute, nu in 20, cum am anuntat.

Altfel chestiunea f buna, curcuma daduse o culoare dementiala amestecului, era usor (dar f usor) picant, morcovul a ramas crocant, cous cous-ul catifelat si neutru, carnea frageda fara a fi uscata .....abia pe la jumatea festinului s-au prins baietii mei ca "asta nu e piept de pui, e altceva". Pe bune, unde ati vazut voi pui sa aiba doar piept? sau cine credeti ca-l inventeaza pentru voi?

Una peste alta, cum ziceam, foarte bun, s-a manacat rapid si de aia nu am avut timp de shooting. Poate cu alta ocazie, dar puteti incerca pe incredere!

Zile cu soare va doresc, Boieri Dumneavoastra!


2 comentarii:

  1. Ai facut-o in 10 minute si intr-unul, a disparut tot din farfurie! Esti mai tare ca Jamie, Smarando :*

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...