FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

duminică, 27 mai 2012

Paste cu pui, pesto si verdeturi de sezon....si inca o tura de paste de casa :)

Data viitoare cand mai cumpar frun utilaj pt bucatarie il ascund, Boieri Dumneavoastra! Ce fotbal? Ce jocuri pe computer? Ce filme cu bataie? Nu, nene, baietii mei au o noua pasiune: fac paste de casa!

De fapt e vina mea, ca azi la pranz, cand facura pastele de vi le-am povestit, m-a luat gura pe dinainte si am zis ca ce ramane punem la uscat (pastele adica) si preparam mai tarziu. Da? Ei, cu ce gand si anume obsesiv si precis s-a trezit Vizigotul din somnu de pranz?
"Facem paste? Da' cand facem? Stii, din alea, sa le pastram. Facem? Facem acuma? A, nu chiar acuma....Dar in seara asta da?"

Evident ca am cedat nervos si da, m-am apucat sa fac paste cu copilu'. Pai ce, eu am minte frun pic? Numa ca de data asta am adus improuvements la reteta care este. Respectiv mi se parea sub demnitatea mea de bucatar (ca veni vorba, ati observat ca daca zici bucatareasa suna a cantina, iar daca zici bucatar se apropie de arta? e o treaba misogina sau chiar se trage de la faptul ca, tre sa recunoastem, barbatii sunt bucatari mai buni? ....atata vreme cat are cine le spala vasele, sa fie clar)....ce ziceam? asa, era sub demnitatea mea sa fac paste dupa reteta din prospectul masinii asa ca am scos cartea lu Shefu Jaimie la interval si am aplicat reteta de acolo. Adica la fiecare 100 gr faina se pune cate un ou, la nevoie si un pic de apa. No, si cantareste faina, si sparge ouale, si oripileaza-te Vizigotu ca el nu baga mana in ASA CEVA, si da-i ma-sa si omogenizeaza....munca grea, fratilor! Cred ca pret de o ora a transpirat toata familia la omogenizat aluatul, caci, la un moment dat, se aude din sufragerie "la o parte, ca vine expertuuuuuu" si, vorba aia, mana de barbat e mana de barbat, a mers mult mai bine cu munca la aluat. Din acel moment distractia a devenit tata-fiu si eu eram accesoriu, treaba care nu m-a deranjat, la drept vorbind, prea tare.

No, si dupa ce au considerat ei ca aluatul e suficient de bine omogenizat, l-am infasurat in folie si l-am lasat la frigider cam o ora, timp in care ne-am odihnit bicepsii, care la tv, care jucand diverse cu copilul. La ora stabilita, rencontreu in bucatarie, am montat masina de paste, si da-i si munceste.



Spre deosebire de episodu de la pranz, prinsesera baietii experenta si tupeu. Asa ca au reglat tamburu ala de face foaia pe nr 1 - adica f subtire. Eu le taiam aluatul felii, ei il dadeau o tura - doua prin tamburu de facut foaie, apoi Tati a venit cu imbunatatirea ca foaia - subtire, frumoasa, tre sa recunosc - trebe infainata si inainte de a deveni taitei - asa ca se dadea o tura prin faina dupa aia se facea taietei care aveau 2 variante, lati ca tagliatelele sau subtiri ca spaghetele. Eu cu suportul pe langa ei primeam produsul finit si-l dadeam prin faina.

Multe neica, din 400 gr de faina si oole aferente au iesit 2 tavi de tagliatele si spaghete care acum se odihnesc nevinovate pe masa in bucatarie. Zici ca nici nu-i vina lor ca ma doare spatele si am un stress: ce mama fac cu atatea paste?????

Nu va mai zic ca la sfarsit Vizigotul mai voia..... Copchil atomic.....

Si fiindca acest blog e, totusi, in majoritate, culinar, sa va zic de reteta ce-am facut-o si mancat-o cu maxima placere la pranz. Au facut ei pastele de casa, dar eu am facut produsul finit si mi-s taaare mandra. Paste cu pui, pesto si verdeturi de sezon. Ce va zic eu aici e pentru aprox 3 portii, dar reteta e permisiva si puteti ajusta dupa necesitati.
- paste de casa cam 3 pumni de produs finit (ca nu stiu altfel sa zic) - dar nu va impiedicati de amanunt, puteti gati asta si cu paste uscate.
- carne de pui ramasa de la o friptura - eu am avut pui pe sare ramas de ieri, foarte buna carnea de pui gatita in felul asta, se asorteaza cu aproximativ orice si te scoate din incurcatura cand te grabesti. Noi o mancam pe post de mezeluri in sandvisuri sau alte combinatii caci, asa cum am zis, in afara de niste babic de Buzau si carnati asijderea, nu prea gasesti alte mezeluri in bucataria mea. Asa....am divagat...deci carnea de pui se taie cubulete sau fasiute. Preferabil sa fie fara piele sau grasime.
- 3-4 linguri de ulei de masline
- 2-3 linguri pesto verde - asta fuse de cumparat, da promit ca execut si-n casa. Ca de-acuma facem in casa paine (de cand am masina de paine n-am mai cumparat), paste, mezeluri....mai am sa umplu borsh si sa leg o vaca in spatele blocului si autonomia e gata :)
- patrunjel - cam juma de legatura, nu stiu clar ca era la snop de la bunica, dar in materie de verdeturi recomand sa faceti combinatia ce place familiei. Eu nu prea am restrictii ca alor mei le place cam orice
- salvie - cat patrunjel
- busuioc (tuns din tufa din balcon, eeee? ) - cata salvie
- 2 fire de usturoi verde si fraged
- urzici cam 100 gr in stare gata fiarta, eu am avut congelate
- parmezan sau gran padano, rase

Trec peste etapa de facut pastele, ca v-oti fi saturat de-acuma :)) . Le fierbeti in apa cu sare si ulei de masline, timp in care pregatiti restul de ingrediente. Taiati carnea de pui, tocati verdeturile, convingeti calupul de urzici congelate sa se toace aschiute, radeti branza daca e necesar, puneti pe o tava farfuriile, paharele si furculitele. Deschideti sticla de vin pregatita pentru masa - aici nu ma bag sa recomand ca eu prefer vinul rosu in mod blasfemiator, adica si in combinatiile care ar cere vin alb - si degustati sa va asigurati ca e ce trebuie....

Cand pastele sunt aproape fierte, ungeti cu ulei de masline o tigaie incapatoare - aia in care va place sa gatiti paste, a mea e un Tefal larg si generos, vechi si usor innegrit - si puneti-o pe foc domol. Scoateti din oala cu paste cam jumate de cana de zeama (are in ea ceva faina din paste si va ingrosa-catifela toata lucratura) si dizolvati in apa cele 2 linguri de pesto. Eu fac asta fiindca ma enerveaza cumplit cand pun pesto peste paste ca nu se distribuie uniform.
Daca urzicile au fost congelate, le puneti pe ele primele in tigaie si peste ele scoateti pastele astfel incat caldura lor sa le dezghete rapid. Amestecati pana se distribuie uniform urzicile, apoi puneti puiul si toate celelalte verziciuni tocate. Miroase divin! Amestecati cu grija si rabdare si, cam peste 3 minute, adaugati zeama cu pesto in ea. Mai amestecati maxim 4-5 minute. Strigati la familie sa puna masa. Mergeti cu tigaia intr-o mana si paharul de vin in cealalat la masa. Serviti. Puneti parmezan ras. Mai puneti. Savurati.


Noua ne-a placut foarte mult. Fi-miu a mancat direct din tigaie, ca cica au gust mai bun asa. Am fost foarte mandra de faptul ca le-am gatit rapid si am pastrat toata aroma verdeturilor. Salvia, patrunjelul si busuiocul s-au infratit minunat, iar usturoiul - de care m-am abtinut eroic si am pus putin - le-a pus in valoare. Bine, totul a fost minunat de potrivit cu pastele - cam groase, trebuie sa recunoastem, dar cum ziceam, s-au perfectionat - facute de baietii mei, ca ele fusera baza, nu?

No, asta fuse aventura noastra de astazi. Adineauri, ca un arc peste timp, sa nu uit cum mi-am inceput ziua, fi-miu m-a anuntat ca are pofta sa manance pizza.....I-am dat cu flit si i-am promis ca fac maine. Adica nu putem sa comandam, a intrebat el....NUUUUUUUUUUUUUUU.

Noapte buna, Boieri Dumneavoastra ! Si o saptamana minunata va dorim! 

5 comentarii:

  1. Ce fain arata si ce pofta mi-ai facut!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt chiar mai gustoase decat arata ;) Pofteste la o portie :D

      Ștergere
  2. Da'ai facut,nu gluma.Las'ca o trimit pe Diana in vizita la tine,si le termina urgent.Ar manca paste non-stop.Eu una nu ma impac deloc cu ele.
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hai, v-astept! Ca daca se mai exerseaza baietii mei o tura, deschid taraba in fata blocului. Oricum, noi mancam cu placere paste toti 3.
      Zi frumoasa

      Ștergere
  3. Fan paste de casa, nu se compara cu cele din comert, iar reteta un mega deliciu. Imi place!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...