FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

sâmbătă, 7 mai 2011

Negresa ... de Constanta :)

Reteta asta o am de la Adriana, o prietena...virtuala. Nu, nu inseamna o persoana care mi-ar putea fi prietena si nici cum credeti Domniile Voastre, o prietena imaginara ca n-am asa ceva da? Si chiar daca as avea, nu m-as lauda, sa fim bine intelesi!

Nu, Adriana imi este prietena in ton cu vremurile, adica ne-am "cunoscut" pe un forum si am facut schimb de sfaturi, idei, retete, pareri, etc....na, ca omul pe forum. Ei, si de la Adriana am reteta asta de Negresa, care este una din singurele prajituri care - victorieeeeee!!!!! - seamana cu prajiturile copilariei.

Seamana, deci, cu negresa facuta de nasa mea de botez, pe care ne-o aducea in patratele perfect taiate, mirosind a cacao, cu o glazura de fix 2 mm pe deasupra, de care erau lipiti fulgi finutzi de cocos.....

Reteta este simpla si extrem de indemanateca: toate se amesteca la gramada.
Asadar, pentru o Negresa buna rapida si comoda, avem nevoie de:
- 2 oua
- o cana de zahar
- o jumatate de cana de ulei
- o cana si jumatate de lapte
- 2 cani faina
- o lingurita bicarbonat stins cu zeama de lamaie (merge si praf de copt)
- 2 pliculete zahar vanilat
- 3 linguri cacao
- 3 linguri gem (merge de oricare aveti, cel mai gustos mi se pare cu gem de prune sau de mere)
- stafide, nuci, etc, dupa chef disponibilitati si placere. Merg si alune, daca-s nesarate
- razatura de cocos, frisca, bombonici multicolore, etc, pt ornat

Pentru glazura:
- 2-3 linguri de zahar
- 2-3 linguri cacao'
- un pahar de lapte
- o nuca de unt
- o lingurita de scortisoara

sau

- ciocolata menaj
- lapte
- o lingurita de scortisoara

Intr-un castron incapator, se amesteca toate ingredientele pana la omogenizare. Aluatul obtinut se pune intr-o tava unsa cu unt si pudrata cu faina (eu folosesc tava de yena) si se pune in cuptorul incalzit in prealabil. Se coace la foc mediu spre mic, aproximativ 40 de minute, cu grija sa nu se deschida deloc usa cuptorului in primele 15 min. Inainte de a o scoate din cuptor, incercati aluatul cu o scobitoare. Daca iese cu fata curata, e gata negresa.



No, asta ii toata ....metodologia. Si lasa loc si de improvizatii....de ex in loc de lapte am pus iaurt mai ne--acru, ca n-aveam lapte. Nuca - daca folositi - e bine sa o coaceti un pic in cuptorul usor incalzit si s-o dati usor prin faina inainte de a o pune in prajtura. In felul acesta, nu se lasa pe fundul tavii. Merge cu sau fara stafide, cu sau fara gem....

Se lasa la racit in tava si se portioneaza a doua zi (sau dupa cateva ore bune). Pentru glazura, se pun la fiert pe baie de aburi fie lapte +cacao+zahar+unt+scortisoara  fie doar ciocolata menaj+lapte+scortisoara si se fierb la foc mic, amestecand din cand in cand, pana se ingroasa intr-o glazura grosuta, ca un sos de ciocolata. Dupa ce se raceste si prajitura, se scoate pe un gratar de patiserie si se pune glazura deasupra, uniformizand cu o paleta. Optional, se poate cere ajutorul juniorilor din dotare care sa "salveze" vitejeste picaturile de sos de ciocolata ce cad pe masa.


Bucatile se pot orna fie cu cocos, cum ziceam (din pacate nu aveam decat cocos roz....):


....fie cu un mot de frisca si ceva bombonici multicolore....ideea asta mi-a dat-o Vizigotul cand a comentat ca "atata-s de bune prajiturile tale, da' tot nu arata ca alea de la cofetarie.....". Ha....uite ca arata, ceeee?

Asta-i cu Negresa, Boieri Dumneavoastra!

5 comentarii:

  1. eu la fazele astea nu-s dispusa sa cred pana nu gust cu gura mea. am spus!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai, c-am priceput ... aluviunea: la urmatoarea tura, facem cu livrare ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc de reteta, am acum o negresa la racit. Singura modificare: am pus zmeura in compozitie inainte sa o pun in cuptor. Mirosea imbatator in bucatarie cand am scos-o: ciocolata cu zmeura.

    Sarut-mana, coana boiereasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa traiesti, conitza! Da, minunat amestecul, doar ca al meu Vizigot nu vrea decat zmeuri de la bunica din curte asa ca...mai asteptam.
      Seara frumoasa si pofta mare!

      Ștergere
  4. Ohoooo...doamna draga , dar ai prajiturit , nu gluma...Fur si io reteta , pun la pastrare ,ca poate ma loveste curajul si ma apuc si io de ea.Glazura ma infricoseaza teribil.
    Multam' si de la mine la Adriana!
    Spor la treaba si sarbatori cu bucurie!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...